Fribiljett mot himlen

När jag tänkte efter lite så kom jag på att när jag träffar en människa för första gången så
scannar jag av den och sparar bilden långt bak i minnet. Sen blir människan blank för mig.
Jag blir blind för ditt utseende och beteende. Tills du bevisar något annat.
Jag skapar alltid en ny bild av den personen du blir i mina ögon. Inte den du varit.
Ditt beteende gör dig rättvisa. Fast ja, jag måste medge att första intrycket är viktigt, innan jag förtränger.

Märker att jag är trött. Meningarna kommer i fel ordning. Meningarna blir till gåtor.

Hittar mig själv ofta stirrandes på ingenting.
Ingenting, men pågrund av min hjärna blir det nånting.
Nånting vackert eller hemskt.

Nu måste jag vila mina sinnen.
Vila allt.

Du kommer att förstå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättefin text Alicia!

2011-05-02 @ 16:42:17
URL: http://lizziesaucedo.blogg.se/
Postat av: Jonas H

Första intrycket brukar alltid bli bestående, eller i alla fall finnas kvar djupt där inne. Det sägs ju att oxar aldrig glömmer!



Gillar den bilden alltså :D

2011-05-02 @ 17:54:20
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0