Våra hjärtan kommer att hålla

du har lärt mig att bitas
och vilka tillfällen man ska vässa knogarna

tack för att du bygger upp mig

du är hopp
hopp om att det fortfarande finns
folk som känner i denna värld

vi är dom som har skyddat oss
för allt som har skadat

alla dessa år

och dina tänder
är mycket vassare än andras
och skiner lite extra
(och huggtänderna döljer sig i människoform)

vi har klarat det såhär långt
våra hjärtan kommer att hålla

och det där mörka molnet som följer oss
kommer och går

men jag består

du min vän i livet,
caroline


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fin dikt!!! Kram

2010-10-21 @ 10:36:27
Postat av: Jonas H

Det är underbart att ha en sådan människa i sitt liv, absolut värt att ta tillvara på och ge tillbaka :)

2010-10-21 @ 16:39:08
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0