Steg för steg

Tjena!

Nu är jag i Egypten och har det bra.. antar jag, haha (tidinställt inlägg)

Tänkte visa er hur man gör stjärnor på bilder.

Först laddar ni ner photoscape som jag tipsade om förut, här är en länk där du kan ladda ner
(http://www.photoscape.org/ps/main/download.php) det är gratis också.

Sen letar du upp en bild med stjärnor, t.ex. via google.

Sen öppnar ni den bild ni vill ha stjärnor på i photoscape

Sedan trycker ni på dessa knappar i den ordning jag visar;


När du tryckt på tvåan kommer det här upp;

Och efter du tryckt på trean så väljer du din stjärnbild, och sen kommer detta upp;

Då drar du fyran längst till höger, eller så mycket du vill att dina stjärnor ska synas.
Du kommer se på bilden med stjärnorna medans du drar hur den blir mer genomskinlig.
När du är nöjd trycker du på OK.

Då kommer du se bilden med stjärnor ligga som en liten ruta bara,
då kan du dra i sidorna och hörnen för att få bilden på stjärnorna över hela bilden;

När du blivit nöjd så trycker du på Spara där nere i högra hörnet. Och sen är du klar!
Mitt resultat ;


Ska se till att ta mycket bilder här nere i värmen! :)
Hoppas ni förstod(förstog?) bilderna!

Kram

Kommentarer
Postat av: Jonas H

Jag tackar dig stort för programmet! :) Blev en väldigt fin bild som du gjorde där.



Ha det skoj där nere :D

2010-11-13 @ 00:04:55
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0