18 mars, Mika i Annexet

Mamma hämtade mig efter skolan, skjutsade hem mig en snabbis så jag kunde hämta lite grejer.
Sen åkte vi till stationen,
sen tog jag tåget till upplands väsby och bytta till pendeln och kom sen fram till sthlm.
Köpte ett 24 timmars kort och sen tog jag tunnelbanan till Globen.
Hörde killar som sjöng fint bakom mig när jag gick mot globen.
Sen gick dom om mig och jag såg en blå jacka.
Deras dialekt var lite göteborska liknande så jag tänkte om dom söker till idol kmr jag veta vem dom är.

Sen gick jag till Annexet. Smugglade in kameran, träffade Elin där inne.
Sen ställde vi oss i kön och mailade Jimmy och sa vart vi var och så som vi skulle göra så.
Det hade vi bestämt. Men grejen var den att han aldrig loggade in och läste :p
Vi fick lite panik.. haha. Sen blev det insläpp iaf. Vi gick in och ställde oss vid högra sidan av scenen.
Vi kände oss för att vara lite sociala så vi gick till vakten som stog där vid backstage ingången vid scenen.
Jag " Du ser ut som Johan Glans "
Han " Vem är han?"
Jag " En komiker :p "
Han " Aldrig hört talas om , hur ser han ut? "
Jag : " Han har rött ansikte "
Han " Aha.. snällt "

HAHAHA. Hjärtat.
Vi talade om att vi kände Jimmy Sims som är basisten i bandet.
Han sa att vi kunde glömma det 8) Det funkar inte sa han, haha.
Visade alla mail han skickat och sånt. Och han började tro på oss 8)
" Hur träffade ni honom då?.. "

Rätt som det var när jag stog med Elin så pekar hon bakom mig och ser typ glad ut.
Jag vänder mig om och ser Jimmy komma ut från backstage och ler as stort mot oss.
Han kommer och kramar oss och går ut framför staketet.
" I sent you my number but I think I typed it wrong " Vi fattade ingenting då.
Men sen såg vi att han hade skickat ett mail :p

Vi stog iallafall och snackade om allt och ingenting.
Min hallelujah, katter, dammsugare, kameror, grönan, lady gaga, peruker, mika, kittilä,
amy macdonald, matt, allt möjligt så himla fin är han.
Jag är grym på engelska när jag snackar med honom.
" Anything for you too"

Vi ville fota med honom, men eftersom vi hade smugglat in dom så kunde vi inte,
vakterna skulle ha sett eftersom dom stog precis där. Han ba " wait "
Så gick han och snackade med Johan Glans vakten
Och ba " Can I take these girls backstage? " och så visade han sitt backstage pass för han.
Vakten " nja..."
Jimmy "you can have a hug:D "
Vakten " Oh.. yeah ok.. But I didn't do this "
Så kramades dom
Jimmy " You can blame it on.. Blame it on Mika! Haha "

Så följde vi med honom backstage.
Vi tog våra bilder och snackade i några minuter till.



Världens finaste britt är han!
" I'll walk you out :) " Sen gick vi utan för staketet igen och snackade i några minuter.
" One last cuddle! Take care"

Sen gick vi iväg till andra sidan och dampade loss för att vi var så glada!
Sen ringde Vendela och hon och Josefin kom till oss. Sen kom deras vänner också dit.


Vi taggade inför konserten och när det väl drog igång var det amazing!
Vi gick på toa då och då för att svalka av oss. En av gångerna stog hon från Eva & Adam där inne.
Ni vet dom unga. Eva. Och Jimmy var awsome också.
Jimmy är alltså mikas basist och inte förband som alla tror :p

Mika, Jimmy och en söt tjej.
Det är så svårt att skriva med ord hur dagen var. Jag skriver inte ens i närheten av allt som hände.
Efter konserten gick vi utanför dörrarna, segade oss ut. Vendela satte sig på golvet.
En kille kommer och säger åt henne att hon inte får sitta där. " eeeh" tänkte jag.
Sen såg jag att det var Daniel.
Jag sa typ " Men det är ju du.. Daniel Karlsson.. vi har skrivit på typ myspace ell.."
Daniel " Men dig känner jag igen! Vad heter du?"
Jag : " Alicia "
Daniel " Efternamn?"
Jag : "Kittilä"
Daniel : "Ja just det, vi har skrivit på facebook ! "

Och sen kollade jag på killen brevid och ba
Jag : Men det känner jag också igen.. Karl Matrindahl? :) "
Karl : Det stämmer bra :D

daniel : alltså jag måste bara få ta på dig.. *petar på mig* bzzzzzzzzzz

Daniel tog min kamera och tog typ tusen bilder.
Dom vill jag inte visa här :p

Sen så tog jag och Elin tunnelbanan med Josefin mot centralen. Hon hoppade av lite innan :p
Sen gick vi till 7 eleven och sen så åkte vi till väsby och sen hem.
Vi sov en liten stund. Och sedan hämtade mamma oss i Gävle. Kom hem vid typ 3 8)

This is what happiness means to me.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag kommer aldrig glömma denna dag. <3<3

2010-03-20 @ 23:12:55
URL: http://www.mittlivsomelin.blogspot.com
Postat av: Louise

fin lila kofta du såg ut att ha på bilderna, är den ny?

2010-03-21 @ 10:22:48
Postat av: jennifer

ALICIA !!!! DU ÄR SÅÅ FUCKING SÖT :D Hihihi så glad för din skull :')) PUSS PÅ DIG (och ja, jag är aviis som fan xD)

2010-03-21 @ 12:26:23
URL: http://jnalci.blogg.se/
Postat av: Jossan

Haha söta du :) Kul att det blev lyckat!

2010-03-21 @ 17:52:47
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: monika

åh du är såå jääävlaa känd!! hahaha :p

men fyfaaaaaaaaaaaan vad roligt ! :D åh! förstår att du är ganska glad. Sötast på bilderna också. PUSSPUSSPUSSPUSS<3

2010-03-21 @ 22:43:20
URL: http://monikanorman.blogg.se/
Postat av: BamBam

aaaawe, finis <3

Vad kul :)

2010-03-22 @ 13:59:05
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Jonas H

Oh, det där verkar som en riktigt nice spelning :) Hoppas du känner dig bättre i övrigt också :D

Snygg ny header du har, speciellt den bilden till vänster

2010-03-22 @ 16:05:26
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0