FÖRDOMAR, FUCK OFF.

Igår när jag gick från kyrkan till bussen ,
och på vägen mot mig kommer det en kille i rullstol med sin hund.
Jag började genas tänka " gud vad gulligt, vart ska jag titta? titta ner!!!!
nej nu tror han att jag har fördomar, fast jag inte har det! kolla åt vänster! kolla inte dit!
Nej Alicia, Titta dit och lé. Visa att han har fel. "

Så jag gjorde det, såg han i ögonen när vi passerade varandra och log.
Vi hejade till och med. Han hade ett fint hjärta.

Sweet.
Han var liksom som en helt vanlig kille i 25-30 års åldern. Jag vågade inte ens se på han först.
Är inte det sjukt?

Snälla gör mig en tjänst och var artig och snäll mot alla du möter.
Ett léende, ett tack, ett hej, en blick, vad som helst kan göra just DEN personens dag bättre.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint skrivet! Kram

2010-04-26 @ 13:48:19
Postat av: Jonas H

Sånt man tror att man gör och tycker, även fast man i verkligheten itne gör det :)



Tack för inspirationen!

2010-04-26 @ 17:42:43
URL: http://azart.blogg.se/
Postat av: Emilia

sånt gör galet mycket, du är en sån fin människa alicia<3

2010-04-26 @ 20:40:42
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0