Enköping

Jag mötte malin på tågstationen vid kvart över tolv.
Jag försökte ta ut pengar men det var tekniskt fel på automaten..
Sen gav den aldrig tillbaks mitt kort så jag tröck på alla knappar.
Jag råkade även trycka på " hej jag är blind "knappen så den började tala JÄTTE högt.
Och det bildades kö bakom mig..pinsamt. Men jag fick ut den iaf.
Skulle gå in på pressbyrån så jag kunde ta ut där.
Men nej dom hade ingen växel så jag köpte en läkerol ask i onödan..
Jag och Malin satte oss på tåget och rullade iväg mot uppsala.

När vi kom av tåget där märkte vi att det var sjuuuuuuukt varmt.
Vi gick in på pressbyrån där och frågade vart det fanns en bankomat :p
Han svarade precis utanför...pinsamt :p

Sen letade vi reda på bussen. Hoppade på och åkte mot enköping.
Vi råkade sätta oss precis under en högtalare som lät JÄTTE högt.
"NÄSTA STATION SÄTRA " vi fick hålla för öronen 8)

När vi kom fram dit träffade vi ankan,olivia och olivia .
Ankan visade vägen till hamnen, där festivalen var. Vi träffade kimia där :)
Vi drog till scenen och till skuggan. Frågade om bandet skulle va med...det visste dom inte.
Sen bytte jag tröja inne på en baj(j?)amaja. Jadu... sen gick vi och köade för insläppet.
M & D soundcheckade under tiden. Men insläppet var ju sjukt random.
Men efter för mkt förseningar fick vi komma in.
Man fick inte ha med sig nån vätska in heller.
Så han vakten klämde på min väska och verkade hitta nåt.
Jag blev  livrädd eftersom han blev så misstänksam.
Men sen kom jag på att det var mitt objektiv han kände på.
Vi skrattade lite pinsamt åt varandra innan han släppte förbi mig.
 Sen sprang jag in och tog plats längst fram till vänster.
Efter en stund kom M & O också dit :D. Sen kom Micke, Carro och Sara.
Dom frågade om dom kunde få framför oss under Markoolio, såklart dom fick.
Dom hade en grym plan om att spruta vatten på dom, det gillar vi.

Timmarna gick, jag fick syn på hjalmar !!!. Hur läskigt?
Han är typ överallt där jag är...
Jag listade ut att han skulle spela med sitt band eftersom han gick backstage.
Efter Therese & Jennifer hade frestat mig med en slush köpte jag också en :p
Fanny, Jossan och fanny var också där :D
Träffade Ida & Vendela också :)

Sen började det närma sig Markoolio. Jag kunde flera av hans låtar..
Jag började undra varför...visade sig att musik man lyssnade på när man var liten sitter kvar :D
Blev blöt av hans vattenpistol..men jag var ju beredd iaf :p

Sen efter han hade kört släppte dom snällt fram oss till våra platser :)
Och sen kom killarna. Och ja.. jag kände hur tårarna trängde fram redan i första låten.
Det var typ.. for you. Och sen var det kört. Grät hela tiden. Danny såg att jag var ledsen...
Och sen var det sån sjukt känslosam stämning över hela allt.  Danny grät också på scenen.
Michael jackson...danny...ååh. Olivia stog också och grät . Så hemskt det var.
Och ja som sagt...deras tal.Jennie,billie jean,  i'm yours...inte okej. Jag klarade inte av att se.

Efteråt kom flera av mina kära finis vänner och frågade vad som hade hänt.
Hade inget bra svar... men jag var helt förstörd.
Folk trodde jag grina för att jag var ett hysteriskt emd fan.
Ehm...nej!...skulle inte tro det. Jag sjöng med typ en mening av hela giget.

Jaja...det var signering efteråt.
Vi ställde oss bakom, och mina tårar började torka.
Killarna kom in och satte sig typ framför oss.
Jag och tjejerna hade allvarliga samtal...

Anyway. Jag och jennifer bestämde oss för att sjunga en bit av mattes inte okej låt :p
Nu kopierar jag det jennifer skrev :p

Alicia&jag : sjunger högt '' Går aldrig hem själv är en casanova ''
Jag: Matte!
Matte: *vänder sig om* vadå? :)
Alicia&jag: Går aldrig hem själv är en casanova.
Jag: Känner du igen de kanske?
Matte: HAHAHHA! Har ni lyssnat eller? :D
Alicia&jag: hahah ja 8)
Matte: *sjunger en snutt på låten*

Sweet. Sen efter signeringen kom matte fram till jennifer och gullade ..ni är så söta.
Kramade matte en sväng också, han är för bra.

Det var 100 tjejer efter danny..
han och jag skulle precis kramas innan vakten putta ifrån oss från varandra.
Var lite sur ja.. men det var nog bra.
Dom flesta av dom som skulle med nåt tåg hade gått.

Vi gick runt till artist utgången. Efter ett tag kom danny och några i en bil förbi.
Danny :*hade vevat ner rutan(tror jag) och vinkade till oss när han åkte förbi ..sakta)
Jag : ... :|...
Danny :*vinkar till dom andra och ser mig*
Jag : ... :|..*vinkar inte tillbaka*
Danny :  :( *gör pussar i luften mot mig och vinka*

Våra blickar... jag kan inte beskriva. Dom säger så mkt.
Jaja. Hjalmar hade börjat spelat med sitt band på stora scenen.
Jag, jennifer och malin gick dit och lyssnade :D
Dom var sköna! Hjalmar  spelar trombon. Matte sa det till mig..så genom han visste jag det 8)
Jennifer köpte popcorn och bjöd oss, tack :D
Och honf fick sms av en läskig kille också...inte okej.

Men sen skulle vi börja dra oss mot stationen.
Jag och malin ville tävla i "kasta pil på ballong"
Malin vann...inte jag. Haha han gubben som hade det var inte okej.
Så sjukt läskig :p Men sen hittade vi till stationen.
Och efter ett tag kom bussen. Jag skulle betala med en hundring.
Men eftersom han inte hade nån växel,
blinkade han åt mig och sa att jag kunde gå in och sätta mig :D
Tack :D tjänade 50 spänn på det!

Vi snackade michael på bussen... ni är bra.
Jennifer hoppade av några hållplatser innan oss.
Och jag och malin var så inne i michael snacket så vi märkte inte när vi var framme.
" NEJ DET ÄR HÄR :O *kolla runt i bussen och alla var borta..spriing* "

Sen fick vi vänta typ 40min på vårat tåg.
Sen kom vi hem till gävle. " Hej kan jag få en puss?:) " hehhe..eh nej.
Vad som hände sen förblir en hemlighet ett tag ;)

Här är några bilder.



Här såg han mig på scenen...

Och här är en video... jag försöker grina så tyst som möjligt här.
Men fyfan... jag...nej... lyssna själv...hyllningen finns med.

Kommentarer
Postat av: jennifer

Tack!

Det var en underbar och hemsk dag, men betydelsefull.

ily. <3

2009-06-29 @ 15:01:11
URL: http://jjempas.blogg.se/
Postat av: Angelica

alltså shit när han började prata om MJ och han började typ gråta och då du, då rann tårarna alltså alla andra stog där och diggade med i musiken jag stog där helt nere.. usch men dagen var mys <3 förrutom när jag hållde på att svimma..<3

2009-06-30 @ 10:14:56
URL: http://ankanangelica.blogg.se/
Postat av: Jossan

Mysigt men annorlunda gig som sagt. Ibland behöver man bara gråta... <3

2009-06-30 @ 16:07:49
URL: http://blondmensmart.blogspot.com
Postat av: Jossan

<3

2009-06-30 @ 22:18:44
URL: http://jossanstrom.blogg.se/
Postat av: Mikael

Tusen tack för att vi fick stå framför er under Marko :D :D :D Det var roooooligt med vattenkriget! Markos reaktion var typ bäst! xD Sen att Jessica Marberger är den mest underbara människan på denna jord är en annan femma <3

2009-07-01 @ 17:25:53
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0