Om stockholms helgen

Fredag:
Jag och Elin gick upp. Gjorde i ordning oss och åt frulle.
Sen gick vi till bussen och åkte till stationen.
Sen åkte vi till väsby, och sen till centralen.
Tsatsiki ..ni vet han i filmen gick förbi oss där, haha.

Sen åkte vi hem till Olivia och lämnade våra väskor.
Sen åt vi glass tror jag och sen tog vi pendeln till stan.
Gick till söder och hängde, jennifer kom och joinade oss.
Sen gick vi tre till donken och jennifer skulle iväg och jobba.
Efter vi hade ätit åkte vi till hennes café och snackade och fotade lite.
Sen kollade vi ännu mer över allt.
Vi såg Gathania, Peter Swartling ,Fares Fares ,och nån mer tror jag.

Sen tog vi bussen till grönalund. Det var inga folk vid scenen ,
Vi gick omkring och fotade lite och åt sockervadd.
Sen gick vi till spelhuset och sjöng singstar.
Sen gick vi och kollade på Amy Macdonald.
Det började regna...kul.
Vi insåg att Amys basist var hur snygg som helst.
Jag hade gått omkring i klackskor hela dagen...på stan och allt.
Så mina fötter upplevde en smärta dom aldrig upplevt.
Jag gick in på toan och bytte skor..till mina sneakers.
Så skönt, så jag gick omkring och log för det var så skönt.
Folk log tillbaka som tur var ;)

Amy slutade sjunga.
Vi gick till staketet och väntade bland fansen på att hon skulle komma.
En vakt stog framför oss och kollade på mig hela tiden.
Han var ung.. han fortsatte kolla.
Eftersom han inte sa nåt kände jag att jag var tvungen.
" Äre kallt? :p "
- " skoja inte! *brrrr*" fick jag som svar.

Sen började vi snacka en massa.
Efter ett tag kom bandet ut och ställde sig framför oss.
Vissa åkte tilt, andra vågade inte av dom.
Jag och Elin fotade basisten, och han posade i våra kameror.
Jag höll på att dö så snygg han var, och hans röst..hans brittiska accent.
Ändrade bakrund bilden till den jag hade tagit på honom direkt.

Men vi hade fortfarande inte snackat.
Efter ett tag gick dom ut mot nöjesfältet.
Jag och Elin ville snacka med dom och ta kort med basisten :p
Vi vågade inte.. men tillslut tog jag mod till mig och vi gick fram till dom.
Jag  : ....hi :p..
Basisten :*samtidigt* Heeey :D

Sen flöt samtalet på även där.
Dom var tre killar, alla från england.
Dom visade bilder dom hade tagit och frågade vad spökhuset betydde.
Sen ville dom lära sig spökhuset, haha.
Vi stog och snackade om allt möjligt.

Jag sa till killarna att jag kunde ta kort på alla tre i "ta kort" grejen där.
Han med kameran sa " yeah sure :D " och sen ba när han gav mig sin system kamera med fetaste objektivet ba " she's gonna take the camera , haha " så sköna vad dom. Dom posade så kul, haha.
Sen skrattade dom åt den, jag och elin tog bilder med basisten.
Jag : I'm soooo bad at english, haha.
Basisten : It's ok, i'm terrible at english ;)

Det var helt sjukt, att jag ens kunde snacka med världens snyggaste på engelska.
Liksom...hela samtal.
" får jag bajsa i din mun "
 var det ända basisten kunde på svenska..illa :p
frågade om han visste vad det betydde och vem som lärde han det, haha.
han hade en svensk vän som hade lärt han det, haha.

Dom ville att vi skulle gå spökhuset med dom.
Vi sa att vi var för rädda, haha.
Men sen insåg vi att det var stängt och dom blev besvikna.
Så dom gick och åkte kvasten och vi gick till scenen igen.
Vi träffade aldrig Amy, haha. Förövrigt var hennes spelning skittråkig.
Och hon har färgat sitt hår blondt och klippt det kort..illa.

Vi tog färjan hem iaf, anton körberg åkte också.
Sen åkte vi hem till Olivia.
Kommer inte ihåg vad vi gjorde där :p
Sen sov vi.
Ni får veta om lördagen och söndagen nån annan gång ;)
Jag tog reda på vad dom hette sen också :p Basisten hette Jimmy, vi trodde han hette chris.
Jag sa " hoppas han heter någonting på j..som typ jason eller james eller john "
Och han med kameran hette Matt.
Den tredje vet jag fortfarande inte vad han heter, hmm.







elins bild, jag fotade dom med matts kamera som sagt :p

skriv eran åsikt människor.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va bra att du hade trevligt i Stockholm. Gullig du var som spöke. Kram.

2009-08-13 @ 11:34:30
Postat av: hanna

hahah äre en fot som sticker ut där nere? :o

2009-08-13 @ 11:38:49
URL: http://hannalagerqvist.blogg.se/
Postat av: Louise

snygg bild på dig

2009-08-13 @ 14:37:20
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Jonas H

Haha det var både rolig och intressant läsning.

2009-08-13 @ 16:51:40
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0