E.M.D. i Örebro....

Gick upp nångång på morgonen och duschade och gjorde mig i ordning.
Ringde emelie och sen ringde hon mig.
-Helluuuuu
- Hellu, ta med dig hatten!
- Men åh...nej...orka.
- Jo
- Men min är skrynklig..
- Det spelar väl ingen roll
- Jo, jag orkar inte.
- Jo ta med den, hejdå!*klick*

Jag gick och strök den...gick mindre bra, haha.
Men packade ner den i en påse med mina sneakers.
Packade lite mer grejer och sen sa jag hejdå till mamma och småsprang till bussen.
Insåg då att mina fötter gjorde as ont i mina klackskor, hade dom på festen också.
Men då gjorde dom inte ont, men nu började dom..
Hade inte tid att stanna och byta så jag fortsatte gå.
Hoppade på bussen och träffade emelie där.
Vi åkte ner till stan och tog ut pengar och pratade om torg och sånt.
Sen gick vi och kollade om nån godisaffär var öppen..men nej.

Sen gick vi till heartbreak och träffade anna och då bestämde jag mig för att byta skor.
Mitt under skobytet rullade jossan in, hon var tidig för en gångs skull ;)
Snabbade på mig dom och hoppade in i bilen.
Där tog jag av mig skorna och satte på mig strumpor bara istället.
Och så åkte vi till valbo och hämtade upp den andra anna :)

Sen åkte vi till västerås och käkade på donken, den vid vägen.
Nu har jag varit där några gånger..gissa vad jag åt?
Nuggets menyn som vanligt, såklart.

Sen åkte vi vidare till Örebro.


Jonna ringde Emelie och sa hur vi skulle åka.
När vi kom fram till parken så träffade jag Olivia så vi gick runt lite.
Och så träffade jag Fanny, Jennifer och Jossan som satt på en parkbänk.
Dom visade snygga bilder på Johan Palm som dom hade träffat ;)
Sen träffade jag Jonna :D

Sen så bytte jag skor till mina klackskor igen. Paaaaaaaaain, kunde inte gå i dom.
Så jag och olivia gick sakta till sjukvårdarna och frågade om dom hade plåster.
Sen sa jag att jag hade skavsår och då började dom sprita in såret,sätta på skavsårsplåster och tejpa in.
Stog där säkert typ 10min. Även andra foten skulle dom tejpa.
Och när jag stog där med olivia och skämdes så säger hon på scenen.
"om ni behöver hjälp med någonting, skavsår eller någonting är det bara att ni går dit bort *peka på mig*"
Alla vände sig om och kollade, haha. Så himla retard kände jag mig.

Sen gick vi runt lite mer. Och sen så ställde vi oss vid scenen och träffade ankan.
Där var det mindre okej... dom bakom oss tröck somfan. Och ja.....dumma i huvudet var dom.
Ankan drabbades mest :/ så tråkigt att det ska behöva bli så liksom.

Kollade på lite förband...mest drygt tkr jag.

Grabbarna kom...ganska mycket försenade.
Vi hade en pressad tidsplan eftersom jossan skulle med ett tåg. Dom var duktiga .
Haha, hade sagt hela dagen " om dom kör i'm yours kommer jag börja gråta "
Och sen börjar dom på den och tårarna sprutade :p haha " åhneeeeeeeeej *gråta mot olivias axel*
Haha, så himla fin är den. "  all the time i saw you, never really saw you at all.." thanks d.




När dom hade spelat klart ringde Anna & Jossan mig.
Vi hade väääääldigt bråttom hem så on skulle hinna med.
Vi ville ändå säga hej till dom snabbt och det var sjuuuukt många som stog typ i kön.
Men tack vare en kontakt så gled vi in i tältet och fick träffa som snabbt innan vi var tvungen att springa.
Haha, vi var tvungen att gå bakom stolarna och träffa dom.

Haha, erik var först.
Jag :*peta på ryggen* hejdååå! :)
Han : *vänder sig om* :O :D tjeeeeeeena! ;)
Jag : hej :p
Sen så gick jag vidare och han fortsatte signera dom som var på andra sidan.

Sen kom jag till danny.
Jag :*hålla på hans rygg *  hej :)
D : Tjaaa :D *hålla upp armarna *
blev en mysig kramabakifrån kram med honom
Jag : Vad fin du är  :)
D : *hans blick som han alltid ger mig när jag säger så* :)... Tack...*kollar på mig med blicken* detsamma ;)
Sen så kramade emelie honom lite.
Sen så satt han och kollade på oss och log jätte mycket när vi stog där, snett bakom honom.
D : sdkjdlzl :)
Vi : ....hehhee?.. va?
D : Åh vad kul att se er :D:D
Vi : Detsamma :')

" kom igen nu tjejer "
Började våran kontakt ropa :p
Jag gick vidare till matte och kramade honom och sa att han var duktig idag och han tackade.
" Heeeeeejdå, vi har jätte bråttom, pusssss! "
Sen så kramade vi jonna en snabbis och sen sprang vi till bilen och åkte iväg.
Så himla nice.  " meh, varför fick dom ............ och inte vi " haha.

Men sen så åkte vi förbi en polisbil och så stog det en skylt som det sotg " olycka " på.
Vi tänkte att det hade varit en olycka där och dom höll på att reda ut vad som hände.
Så vi åkte vidare men hamnade då i en bilkö...trodde vi..men efter typ 1 min insåg vi att det var stopp.
Hela bilkön stog still. Vi gick ut ur bilen efter en stund. Fick lite info om att det hände för en timma sen.
Och att det var en seriekrock. Beräknad tid att få åka vidare var 1 timme.


Vi gick och snackade med dom andra bilarna. Och ja..gick promenad.
Passade på att sitta lite på det där räcket mitt i vägen på E18.



Sjukt kissnödiga var vi också.
Men efter 1 ½ timme fick vi äntligen börja åka iväg.
Vi stannade på en Hang Pao eller nåtsånt hette det i Västerås.
Vi kom dit halv nio, det stängde nio.  Men hon var snäll och lät oss äta klart ändå.
Jag och Anna åt Stektris och kyckling...riset var gott iaf.
Vi kissade även där, så skönt! Haha.
Vi åt maten och hade resturangen för oss själva, eftersom dom hade stängt.
Vi betalade och gav henne dricks, sen åkte begav vi oss ut på vägarna igen.
Sov i nån minut , drömde att vi blev stoppade av en polisbil typ så jag vaknade igen :p
Stannade på ett statoil i Sala och köpte godis, så gott.

Sen rullade vi äntligen in i Gävle. Emelies mamma kom och hämtade oss hos Jossan.
Och så var dagens 50mil avklarade. Tack för idag, så nice !


Kommentarer
Postat av: Jonas H

Hehe, låter som en seg, men lyckad resa. Haha, så typiskt att de ville att folk skulle titta åt sjukvårdarna just när du stod där :P



Bra att du har inne bilder till varje stycke också, jättebra. Så man hänger med!

2009-08-25 @ 14:20:54
URL: http://azart.blogg.se/
Postat av: Jossan

haha jag gillar att äga vakter ;) och jag är väl alltid i tid :O förstår inte vad du pratar om xD

2009-08-25 @ 15:44:47
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra berättat och fina bilder.Kram.

2009-08-25 @ 18:04:02
Postat av: Jonna.

Tack själver du:) får bli att göras om tycker jag!

Jag diggar gävle flickorna hårt.

2009-08-25 @ 19:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0