Jag ska bli kritiker

Hey ,
Har nyss kommit på att jag ska starta en kritiskblogg :p.. here it is.
Dagens saker att kritisera.
1.

" Ostindiefararen Götheborg "
Alla säger att båten är så stor och så...
Den är inte så stor. Om man skulle se den ligga i en hamn skulle man tro att det var vilken segelbåt som helst.
Man fick även gå ombord men det var dyrt det kostade 250 riksdaler för två vuxna och ett barn att gå in.
Väl ombord ser man en äcklig man som har klätt ut sig till nån som levde  för 100 år sedan, ser ungefär ut som Carl von linné. Han stod och berättade någonting som inte jag tänkte lyssna på. Det stod en tjej som berättade att det fanns två roder och det alltid skulle vara två personer vid den ifall nån av dom skulle få en nys attack så skulle den andra ta över.
På soldäcket fanns det en snubbe som bröt på tyska eller ryska. Förstod bara att han sa att han sov bland kineser där uppe. Fanns några snygga killar ombord fast med hemska dialekter. Det fanns även en kille som satt och spelade gitarr, han var ball. Fanns ingenting speciellt att se på båten. Sprang förbi en massa barn också, som skulle ta på allting.
När vi kom ner från båten gick vi och kollade på en film om när dom var på båten, den var lite mer intresant.
På vägen hem därifrån tog vi Briggen Gerda, tog den dit med. Men på hem vägen fanns det 1000 götheborgare. Och alla lät som brats. Dom hade typ varit besättning och gjorde sig märkvärda. Det var typ 5 vanliga gävlebor ombord.

Men det var kul att åka briggen gerda och vara ute på havet :)
Och att inte pappa drack nu sprit när han var där. Kul att göra nåt istället för att sitta hemma. =)
Ni verkade inte fatta att det jag skrev var bara det dåliga :p
Aja. Igår var jag med Carro & Elin och Johannes och hans vänner på "grillfest" . Det var kul, hehehe...
Nu ska jag kolla igenom alla mina favorit bloggar som har varit på bloggfesten i göteborg, haha.
Hade "gött" som alla sa idag, uh.

Kommentarer
Postat av: DukiieärB

lilla kusin. det som är speciellt med skeppet är att det är äver 200 år gammalt! å den flyter än

2008-07-19 @ 23:08:37
URL: http://dukiie.blogg.se/
Postat av: Lollo

hehe. Vare inge kul med båten, otacksamma unge! jasså var johannes på grillfesten oxå? :)

2008-07-19 @ 23:25:40
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0