Dalarna

Nu mina kära små vänner ska jag  berätta om allt det där.

Jag tog tåget till Borlänge. Det kom två äldre tanter & en medelålders kvinna och satte sig vid mig.
En av tanterna skrapade en triss lott, hon hade en stark dalardialekt också.
" Det blev en resa till.. Ludvika,50 kronor " Dom bablade hela resan och jag satt och läste Innan jag dör .
Kände mig som en tönt, men det var okej :)

Väl framme i Borlänge mötte jag upp Elin och sen satte vi oss på tåget till Leksand.
Eftersom jag har sån charm behövde jag inte betala den resan. Han var la söt.

När vi kom till Leksand hade jag messat lite med david. Så vi mötte upp honom precis när han slutade att jobba.
Vi gick med han till ica.  Han är bra flummig den killen.
Sen träffade vi på Nicole och Stina så vi sa hejdå till david och gick till gropen ..
( ett ställe i leksand där man bland annat brukar fira midsommar, vad jag har hört iallafall)
Där kom det fram en tjej och frågade om vi ville sjunga karaoke och det ville vi ju.
Vi kan gunga & Håll om mig blev det. Det var en pulka backe där nu så det var ganska mycket folk, men mest små.

Så vi sjöng för fulla halsar, inte så seriöst dock. Vi hördes i högtalarna, men trodde inte det hördes så högt.
Men när vi gick därifrån hörde vi en annan tjej sjunga i karaoken, och då var vi sjukt långt bort. Piiiinsamt !

Sen gick vi och åt mat och sen ramlade jag och skadade axeln. Sen åkte vi hem till Elin.

På lördagen så åkte vi in till leksand och träffade en kille som hette Claes, han tog kort på mig,elin och britney spears.
Sen gick vi till arenan och träffade på Danny & Mattias och några andra söta tjejer. Vi snackade med dom några minuter och danny fick mitt armband som jag har gjort. Han tyckte om det och tackade så mycket.
Han passade även på att värma mina kinder som var kalla och röda ^^ Och jag skrattade åt deras backstage pass!

Sen ställde vi oss i kön och hejade på david som var där inne. Sen blev det insläpp och vi sjöng singstar inför alla som gick förbi, haha. Sen tog vi plats & kollade på genrepet. Efter det tog vi över 30 bullar...vadå?? det var ju gratis :p
Vi stod ute i nån timme och träffade daniel & typ..bwo sen åkte vi hem till Elin och kollade på riktiga melodifestivale,
 vi röstade som galningar och det gav resultat :)

På söndagen hade vi en slappar dag.  Och på måndagen åkte vi hem till Gävle. På tisdagen fikade vi med lollo & emelie.
Blev även bio med emelie på kvällen :) Vi såg Rachel getting married, helt okej.. men det var på 7:an ;)

Imorgon åker jag och elin till ÖREBRO, woho! Vi ska se bästa jonathan. Underbara människa..´
Nu kommer det lite bilder :)     
 






Jag har satt ihop ett litet bildspel från dom här dagarna också om ni inte orkar läsa :)

Puss / Alicia

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket bra bildspel du har gjort. Duktigt! Kram mamma.

2009-02-28 @ 10:29:18
Postat av: Louise

du verkar ha haft skoj =D

ha det så bra i örebro då. Kram

2009-02-28 @ 16:42:40
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: €rik

Fina bilder du tagit, roligt att du fick träffa så många bra artister också! kram

2009-03-05 @ 23:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0