♥ Dag 8 – Ett ögonblick

Ett ögonblick som jag minns speciellt var dagen innan min farmor dog,
och vi var och hälsade på henne. Vi visste att hon skulle dö när som helst, vi bara väntade.
Den dagen iallafall, så låg hon med ögonen slutna och andades väldigt, väldigt tungt och högt.
Jag gick fram till sängen hon låg i, tog tag i hennes hand lutade mig över henne och sa "Det är jag, Alicia"
hon öppnade sina ögon, och såg på mig med en grumlig blick, och sedan slöt hon ögonen igen.
Hon var väldigt dement innan, och visste sällan vem jag var. Och när hon pratade var det inga ord.
Men just det att hon kände igen mig och tittade på mig var speciellt.

Det är ett ögonblick jag minns speciellt.
Finns en massa andra också såklart.

Kommentarer
Postat av: Carro

Lilla farmor (hjärta)

2011-01-05 @ 17:56:04
Postat av: Elin

De va ungefär precis likadant när min farmor dog :'( snyft..

2011-01-06 @ 09:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0