Rix FM Festival i Falun

Efter fjärran gick jag till stationen och träffade Anna.
Sen köpte vi dricka på pressbyrån. Efter det gick vi till busshållplatsen och väntade på bussen.
Efter typ 20 min kom det en stor vit buss som det stog Falun på :p

Hoppade på och betalade.
Sen påvägen dit ringde Annas pappa som hade fått ett samtal av han vi skulle fått backstage passen av.
Det hade blivit nå krångel så vi skulle få VIP pass istället typ ( till nå mat efteråt och efterfest ),
men eftersom vi skulle dra direkt efter så ringde vi upp Stefan, som han hette, och berättade som det var.
Eftersom Pär förväntade sig att vi skulle vara backstage också
så sa vi det till Stefan och han skulle snacka med han.
Han skulle försöka fixa så bra som möjligt och vi skulle ringa när vi kom fram.

Vi ringde han när vi kom fram och han sa typ " ring om en halvtimme " " försöker fixa, ring om en timme"
typ tusen gånger, haha. Så vi gick runt och kollade lite, snackade med en gullig polis som inte hade
en värktablett åt mig :p Lollos mamma räddade mig och Emelie där iaf!
¨
Sen till slut fick så sa stefan att vi skulle möta han vid backstage ingången 19:45.
45 min efter allt börjat alltså :p

Så vi stog där och väntade och han gick igenom några regler typ som
" inga fotografier, inga autografer " osv :p

Sen drog han med oss in i tältet, och direkt där inne stog Pär.
Han sken upp när han såg oss och gav mig en kram, sjukt länge sen vi träffades.
Skakade hand med Robert och Elena också. Vi stod och snackade om allt möjligt.
Tog en vattenflaska ifrån bordet där inne också, pär tyckte vi skulle ta för oss :p

Sen såg Emelie mig och reste sig upp och vi hälsade.
" Är det du som är Alicia? Dig har man ju hört talas om :) "
Läskigt !
Sen Pär ba " Har ni kameror? Så kan vi ju ta kort :D:D "
Jag " Men han killen sa att man inte fick ta nå kort :p
Pär " Men vi ställer upp på kort 8) "

Sen efter ett tag kom Stefan till mig och Anna och drog med oss upp på scenen..
Under Anders Fernettes uppträdande..
Höll på att dö, haha. Fett pinsamt :p
Kul att stå där liksom inför typ 11-15.000 pers..

Haha , men det var kul att se allt från ett annat perspektiv.

Sen efter några låtar kom Stefan igen och drog ner oss från scenen och vi gick runt så vi hamnade
precis nedanför scenen, framför publiken alltså, så vi kunde se Lovestoned.
Dom var awesome, älskar alla deras låtar!
Pär hejade på mig från scenen och hittade en film på det på youtube så tog en stillbild därifrån :p

Haha ja där stog vi typ.

Efter deras uppträdande gick vi ut och gick till hotellet och satte oss på en bänk.
Träffade på Christian Hedlund som gick förbi, träffade han första gången förra året just i Falun :p
" Hej Christian ;).. känner du igen mig? "
" Heeeej, jaa det gör jag :D "

Vi kramades och pratade lite, det var han som sa att det var 11-15.000 i publiken :p

Sen typ en halv timme efter det fick vi skjuts hem till Anna som bor i Forsbacka av en snäll tjej.
Så jag sov där :)

Sådär ja, nu har ni nått ganska roligt att läsa iaf, haha.

Kommentarer
Postat av: Julia

Det börjar kännas lite överdrivet med backstagepass, och att du fick stå på scenen framför 11-15.000 pers liksom! :O

2010-06-07 @ 19:50:59
URL: http://juliajulliz.blogg.se/
Postat av: Erri

trevligt det lät! :) haha

Emelie är läskig! Alltid ba: "åh, dig har jag hört mycket om!!" :P

2010-06-09 @ 10:12:07
URL: http://errii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0