Peace & Love

Sådär ja, nu ska jag blogga om dagen.

Jag och Elin somnade vid 00.00, och hade ställt klockan på 11,
men vi trodde inte vi skulle sova så länge, vi sov till 10.50, haha.

Vi gick upp och åt frukost och fixade oss.
Och skjutsade hennes pappa oss till Borlänge.
Gick till där man hämtar ut armbanden och hämtade ut våra band.

Sen väntade vi i typ 30 min på att dom skulle börja släppa in till festivalområdet.

När dom väl gjorde det blev man först kroppsvisiterad, och sen rotade dom igenom väskorna.
Vi visste att man inte fick ta med systemkameran in, så vi lämnade dom hos Elin.
Hon smugglade dock in sin filmkamera :D

Och vi hade ju våra små kameror så vi skulle klara oss.

Det första vi gjorde var att gå och kolla på Jello Biafra, som sög.
Skitdålig var han. Vi pinades i typ 20 min innan vi tog mod till oss att tränga oss ut.

Efter det gick vi och åt mat.
Träffade min kusin Nathalie när jag väntade på Elin när hon köpte sin mat också :)
Elin åt nån tacos sak och jag pizza slice.
Två tjejer delade ut gnuggis tatueringar, en för unicef och en typ "gör barn "blabla nånting :p
Den blåa unicef tatueringen fick sitta på mitt lår.

Efter det träffade vi fina Alice och Lisa och hängde med dom :)



Det var väldigt mixat väder. Strålande solsken och regn....
Vi såg Carl Norén köra nån låt också;

Lämnade ganska snabbt och började gå till tältet där Marcus Birro skulle vara på scenen.
Fick dra med mig Elin eftersom hon hellre skulle stå på en gata typ.
Det kom sjukt mkt folk dit.
När Marcus kom på scenen så kom en bedövande känsla i öronen av allt jubel och applåderande.
Fick rysningar. Har en grymt stor respekt för denne man.
Sen började han.
Han förtrollar en med sina ord så man inte ens tänker på att man står upp.
Och man vill bara höra mer och mer. Publiken var grym.

Sista texten han läste var så himla bra. Blev berörd.
Och Elin, som inte ville dit, kände precis lika som mig..Hon tyckte han var fucking amazing.
Tack Marcus.


När Birro var klar så drog vi och kollade på Lasse Lindh en stund.
Sen drog vi till scenen där julias casablancas skulle vara ( och mika sen, hehehe)
och satte oss typ i ett dike vid vägen. Lisa och Alice kom dit sen.

Sen började Julian.

Han var grym faktist. Såg ut som Pär gjorde han också, haha.
Det började spöregna efter kanske typ 20 min på hans spelning.
Han hällde vatten över sig så han skulle känna lika som dom i publikhavet :p

Fin dans av mig ;


Bloggar om vad som hände sen i ett annat inlägg, haha.
Detta blir så långt...

Kommentarer
Postat av: Elin

Shit, vad jag kommer att minnas denna dag!!!! <3<3<3

Så f*king amazing!!! :D

2010-07-02 @ 13:01:39
URL: http://mittlivsomelin.blogspot.com
Postat av: Louise

okej, snygg dans

2010-07-02 @ 14:11:53
Postat av: Johanna på UNICEF

Nu när du haft en UNICEF-gnuggis på ditt ben kanske nästa steg är att bli bloggare för varenda unge! :-)

Kika gärna in på sidan!



Ha de gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0