Jag ser ljuset ibland

Jag vet att jag kan sluta nu. Jag kan om jag bara vill.
Jag vet inte om jag vill. Det berör mig inte längre. Det har gått för lång tid.
Jag börjar sakta hitta tillbaka till mig själv. Jag har lärt mig med tiden.
Jag lär mig flyga. Men lika snabbt går mina vingar av, gång på gång.
Jag drömmer om en framtid som glömmer. Men då skulle allt jag gjort varit slöseri av tid.

Jag försöker komma i balans. Det är lika bra att stirra tillbaka.
Jag ska inte bara vända mig om denna gång. Nu ska jag stå stark på mina egna ben.
Och jag ska försöka säga min åsikt istället för att behålla det i hjärtat tills det tyngs ner.
Men det är så svårt i vårat samhälle. Allt är svårt här i livet, jag vet.

Men en sak som ni inte fattar är att när jag skriver dom här texterna
,så vill jag inte att ni ska skriva typ " finns där " osv.
För ingenting av det här ändrar den jag var innan.
Ingenting. Det är bara det att jag inte talar högt om det. Fortfarande samma människa.

Och jag vet att just du, är så mycket bättre än du tror. Se inte ner på dig själv.

Calm down
Deep breaths
And get yourself dressed instead
Of running around
And pulling all your threads saying
Breaking yourself up

If it's a broken part, replace it
But, if it's a broken arm then brace it
If it's a broken heart then face it

Hold your own
Know your own name
And go your own way

And everything will be fine
Everything will be fine


Kommentarer
Postat av: Jonas H

Vem har skrivit den första poesin där? Hur bra som helst! Den där nere är ju Jason iaf :D Minns att du nynnade på den mycket i somras

2010-02-23 @ 08:10:35
URL: http://azart.blogg.se/
Postat av: C

Jag har dig på hjärtat.

2010-02-23 @ 08:55:05
URL: http://carolinewieskes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0