Hmm

Nu är klockan ca 4 på morgonen.
Jag känner ett brus i kroppen av stillhet.
Det är bara jag. Bara jag i hela världen.
Eller åtminstonde i detta rum.

Det känns som att sova.
Fast drömmen är verklig och tråkig.

Har suttit och skrivit med en fin kille nu inatt Kerim.
Vi har pratat lite om livet, hur det är att leva.
Han var djup. Det kände jag från första början.

Gud vad många rutor jag har i skinnet på handen.
Kan inte hitta en enda hel kvadrat.

Vad är det för mening att sova?
Vad är det för mening att vara vaken?

Mina fingrar ömmar från att ha spelat på min gitarr, som är full av damm.
Och från att ha öppnat skalet till nötterna.

Nej nu ska jag gå och filosofera någon annanstans.
Sleep tight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0