♥ Dag 1 – Presentera mig själv

Jag heter Alicia Kittilä och bor i Gävle, Bomhus i en gul villa.
Har bott här i hela mitt liv. Bor tillsammans med mamma, pappa och min katt Cesar.
Jag är snäll, lugn, djup, kreativ, allvarlig och även galen ibland.
Går på källmursskolan. Har många bekanta, men bara några få nära vänner.

Haft ont i magen sen jag var 7 år. Vilket har sabbat för mig i skolan.
Varit på sjukhuset en miljon gånger, läkarna vet inte vad som är fel.
Så jag har lärt mig leva med det. Tror jag ska dö varje gång jag får ont,
och har bett till gud om att få överleva flera gånger, så illa är det, jag tror inte ens på gud.
Haft en ganska tuff uppväxt också, jag var inte "barn" så länge.
Därför uppfattar folk mig som mycket äldre än vad jag är.
15 år är jag egentligen.

Får även yrselattacker då och då.

Skriver dikter, fotograferar, fikar, shoppar och förr tog jag gärna första bästa tåg till en spelning.
Älskar musik som Jason Mraz, Melissa Horn och Lars Winnerbäck.
Träffat dom flesta av Sveriges kändisar, hade världens behov av att känna mig bekräftad förr.
Inte nu längre, därför åker jag inte så mycket :)

Tänker för mycket. Och grubblar länge över saker. Försöker se det fina i allt.
Drömmer väldigt mycket också, både när jag är vaken och när jag sover.
Mest när jag sover.

Jag äter inte grönsaker, bara grillad majs.
Inte ätit grönsaker sen jag var tvingad till det en dag på dagis när jag var typ 4 år.
Fjärilar är det äckligaste som finns och självklart dras dom alltid till mig.

Jag är också väldigt spontan, gillar inte att planera saker med folk.
För om jag gör det, och dom ändrar planerna blir jag arg, haha.
Hatar när folk säger en sak och gör en annan.

Oftast när folk ska beskriva mig så finns alltid "är bra på att sjunga" med.
Jag ser inte mig själv så, inget viktigt.
Men jag skulle gärna vilja ta sånglektioner!

Ja, nu orkar jag inge mer!


Kommentarer
Postat av: Louise

ok får se om du orkar skriva varje dag nu då.. ;)

2010-12-30 @ 09:23:31
Postat av: Carro

Det ska bli roligt att läsa din serie :)

2010-12-30 @ 16:38:36
Postat av: Jonas H

Tycker det alltid blir intressant när folk berättar om sig själva med egna ord!

2010-12-30 @ 16:45:59
URL: http://azart.blogg.se/
Postat av: emelie.

alicia! jag har exakt sama problem med min mage. har ont varje dag och varit hos en miljon läkare men får inget svar. drabbar också min skolgång en del.. :/

2011-01-05 @ 17:14:28
URL: http://eemelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0