Vad har hänt idag?

Klockan ringde i morse, hade ställt både mobilen och vanliga.
Ställer om klockan en miljon gånger på morgonen ( jag litar inte på snooze-knappen ),
så när klockan ringde för typ tionde gången så GICK DET INTE ATT STÄNGA AV DEN.
Fick panik och drog upp och ner alla knappar som fanns. Till slut drog jag ut sladden.

Då kom jag på att det var mobilenslarm ;)

Gick upp och stress fixade mig , sen skjutsade mamma mig till kyrkan.
Träffade Julia och Julia, vi gick en sväng till ica.
Sen vid 9 hoppade vi på bussen som skulle ta oss till Enköping,
eller ja Vallby, som ligger typ en mil utanför.
Julia & jag

Julia & jag

Somnade ju på bussen i typ 5 min också.
Fick höra sen att Munter tyckte jag såg ut som en rånare.
Hade sjalen upp till ögonen och solglasögonen över, haha.
När vi kom fram till Vallby så körde vi ut på landet,
och så ser vi 3 nunnor komma och gå på grusvägen.
Aaaaas läskigt var det, som tagit ur en skräckfilm.

Stannade vid kyrkan.
Klev ur och hälsade på nunnorna, skakade hand alltså.
Jag älskar att göra det. Jag har ett awsome handslag!

Vi gick och fikade och fick fråga nunnorna lite frågor.
Det var ballt.
Här är en bild på Julia utanför klostret, eller ja.. påväg till bussen.

Sen drog vi vidare mot Uppsala ;
Micke

Sen kom vi fram till Uppsala. Vi parkerade bussen utanför Uppsala domkyrka.
Sen påvägen dit tog vi lite bilder eftersom det var strålande väder.
Det var ingen snö nånstans, förutom Gävle typ :p
Robin, Julia, Jag och Love.

 
Honken och jag

Sen fick vi en guidad tur i domkyrkan.
Munter aka quasimodo och jag


Jag har ju redan varit där med en guide, så det var inte sådär jättekul.
Men fick reda på typ en intressant sak iaf ;)

Sen efter det hoppade vi på bussen igen och åkte till en resturang vid centralen.
Julia, Julia och jag.

Vi åt köttfärssås och spaghetti.
Var super nära på att få en yrselattack, men kom lindrigt undan med flackande blick.
Efter maten gick vi ut och fotade och väntade på bussen.
Love & Linus

Hanna, Linus, Julia, Frida, Jag, Julia och Fisken.

Julia, Love och Fisken

Sen åkte vi hem 8) haha

Grillade på kvällen med familjen.
Grillade igår med. Gjorde köttfärsbiffar med cashew och pistage nötter.
Och sen grillade jag det. Det blev inte så gott. Katterna gillade det iaf ;)

Nu ska jag sova.
Eller ja.. nån gång ;)
Ska på kyrktjänst imorgon.


Kommentarer
Postat av: Louise

kul med en dagsutflykt så där :)

2010-04-25 @ 09:45:48
Postat av: Mamma

Du verkar ha haft trevligt på din uflykt. Kram

2010-04-25 @ 12:27:55
Postat av: Anonym

det stavas awesome.



:)

2010-04-25 @ 17:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0