Alicia

Att må dåligt psykiskt och fysiskt.
Ja, det är väl det som är jag helt enkelt.
Jag har lärt mig leva med det.
Men det är dagar som nu när det kommer ifatt mig och styr över mig.
En röst i mitt huvud som säger vad som ska göras utan att lyssna på mitt hjärta.
Jag är sårbar, jämt. Jag tar åt mig allt negativt som blir kastat åt mitt håll.
Jag vill ibland skada folk, skada mig. Men jag gör det inte.. jag vet att det inte hjälper.
En trasig själ, som ständigt söker saker att hålla fast vid.
Dåliga förändringar gör mig förbannad helt enkelt.
Men ja.. min blogg.. jag får inte skriva sådana grejer.
Jag vill så gärna att ni ska må bra.
Jag vill att ni ska lyckas bättre.
Jag är stolt över er som klarar av att komma ifrån det mörka.
Jag är stolt över min familj och mina vänner.
Ibland är jag stolt över mänskligheten.
Visste ni att jag har sämst självförtroende?
Att jag har komplex över nästan hela mig.
Men jag ser framåt, och på mina fina minnen.
Det är det som får mig fortsätta. Men dagar som nu är det positiva tänkandet borta.
Jag vill så mkt i livet. Som jag intalar mig själv att det är omöjligt.
Och även fast ni säger att jag är bra som jag är så tror jag inte på er.
Man måste bli vän med sig själv först.
Kan man vara glad fast man mår dåligt?
Det gör ont i hjärtat och i själen av att se lycka, glädje, sorg, och folk som blir sårade.
Jag skriver ju aldrig sånna här inlägg.. för jag vet att det är fel.
Men jag mår väl bra.. och sämst på samma gång.
Tyck inte synd om mig, lev för mig.

Calm down
Deep breaths
And get yourself dressed instead
Of running around
And pulling all your threads and
Breaking yourself up


If it's a broken part, replace it
If it’s a broken arm then brace it
If it's a broken heart then face it


And hold your own
Know your name
And go your own way
Hold your own
Know your name
And go your own way

And everything will be fine

Konstigt inlägg...kände att jag var tvungen att dela med mig bara.
Jag ska skaffa mig en dagbok så jag kan dela med mig mer av mina tankar..
:)


Kommentarer
Postat av: fanny

finisen, jag vet inte vad jag ska säga.... vill bara att du ska må bra <3.

du är stark för du visar aldrig något av detta när vi träffas och du verkar alltid stolt över dig själv (på ett väldigt bra sätt inte överlagset sätt :))



love u anyway <3

2009-11-17 @ 19:12:53
URL: http://fannyhenriksson.blogg.se/
Postat av: Elin

<3

Jag hoppas du förstår vilken underbar människa du är.



Jag finns här!

2009-11-17 @ 20:44:42
URL: http://www.mittlivsomelin.blogspot.com
Postat av: Jonas H

Jobbigaste blogginlägget jag någonsin läst igenom, fick till och med pausa. Jag bli väldigt ledsen när jag läser detta, tycker det är trist att det alltid verkar samlas så mycket skit kring bra personer!



Men samtidigt tror jag att du går en bättre framtid till mötes eftersom du släpper ur dig allt och har en plan för hur du ska jobba bort det. Du har en enorm självkontroll och det är starkt, du är långt ifrån svag!



Pissa på de dåliga dagarna, lev för de andra. Umgås med folk du tycker om och som tycker om dig tillbaka. Följ inte andras stig, trampa upp dig egen. Förr eller senare kommer du få tillbaka allt det goda!

2009-11-17 @ 20:46:23
URL: http://azart.blogg.se/
Postat av: Linn

<3..

2009-11-17 @ 21:59:00
URL: http://ltotheinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner samma. Innuti rasar allt men ändå försöker man vara glad och positiv ..

2009-11-18 @ 00:17:19
Postat av: Caroline

Alicia - Mitt hjärta.

Vad det än är. När det än är. Du kan ringa mig. Det finns inga oskrivna regler, inga undantag då du inte kan göra det. Jag hoppas du vet hur mycket du betyder för mig. Om du inte vet det så har jag misslyckats som vän. Du förstår mig som ingen annan. Jag vill förstå dig, det här, med.



Mitt hjärta, du håller.

Såna som du och jag, vi håller. Alltid.

Så länge vi håller

Ihop.

2009-11-18 @ 00:36:07
URL: http://carolinewieskes.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag tror på dig, jag vet att du klarar allt du vill... till slut <3

2009-11-18 @ 10:56:02
URL: http://bullepuff.blogg.se/
Postat av: Louise

tonåren är en jobbig tid. Det blir bättre. För de allra flesta :)

2009-11-18 @ 16:04:36
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag vet att du är stark person Alicia! Är det något du undrar över eller tänker på så kan du alltid prata med mig när som helst! Hoppas du får en rolig kväll i Globen! Kramar

2009-11-18 @ 19:42:58
Postat av: alice

du är en sån fin människa. och jag vet att du är stark och att du kan klara vad du vill.

Jag tycker om dej så väldigt mycket och jag saknar dej <3

2009-11-19 @ 18:25:35
URL: http://alicef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0